Sök

Rebecca Jerndahl lämnar Klarna – blir marknadschef på Einride

KlarnaEinrideMarknadsföring

Einrides T-pod. Foto: press

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Beskrivs som ett viktigt tillskott i Einrides USA-satsning.

Svenska Einride siktar på att utmana transportbranschen med sina självkörande elektriska lastbilar. Självkörande bilar befinner sig överlag i ett tidigt skede än så länge, men Einride började tidigare i år genomföra kortare transporter på allmän väg i samarbete med DB Schenker.

Det senaste året har Einride också lagt större resurser på att förbättra bolagets kommunikation. Nästa steg i den satsningen kommer när de nu rekryterar Rebecca Jerndahl som ny marknadschef. Det skriver Resumé.

Rebecca Jerndahl kommer närmast från betaljätten Klarna där hon jobbade med bolagets globala marknadsföring. Resumé skriver bland annat att det var hennes team som ansvarade för Klarnas “Get Smoooth”-kampanj tillsammans med Snoop Dogg. 

“Jag är imponerad över hur man lyckats skapa ett starkt varumärke på så kort tid samtidigt som jag är jätteglad över att få vara en del av ett bolag som på riktigt har möjlighet att göra världen lite bättre. Jag är övertygad om att Einride har det som krävs för att förändra transportbranschen”, säger Rebecca Jerndahl till sajten.

Einrides medgrundare och marknadsföringschef Linnéa Kornehed beskriver Rebecca Jerndahl som en viktig kugge när Einride ska etablera sig i USA.

“Rebeccas erfarenhet av marknadskommunikation och varumärkesbyggande kommer bli centralt i vårt fortsatta arbete med att etablera oss internationellt med fokus mot USA”, säger hon.

Läs mer