Sök

Widespace kliver in på den brasilianska marknaden

Widespace

Jon Mauno Pettersson

Jon Mauno Pettersson

Chefredaktör

Mobilannonsbolaget Widespace tecknar avtal med medieföretaget Webtech Media.

I ett pressmeddelande meddelar annonsbolaget Widespace att de beslutat sig för att ta klivet in på den brasilianska marknden via ett samarbete med Webtech Medias.

”Vi är glada över att Webtech Media är vår nya samarbetspartner. Den digitala annonsmarknaden i Brasilien har stor potential och tillsammans kan vi leverera engagerande annonsupplevelser i premiummiljö till smartphone-användare i Brasilien.” säger Patrik Fagerlund, CEO på Widespace.

Förra året nästan dubblades Widespace omsättning till 257 miljoner kronor. Tillväxten har dock kostat mycket pengar. Förlusterna under 2013 och 2014 uppgick till sammanlagt 120 miljoner kronor. Resultatet för 2015 är inte offentliggjort men företagsledningen har tidigare flaggat för en omsättning på över 400 miljoner kronor.

Breakit avslöjade för ett par veckor sedan att Widespace genomfört en så kallad konvertibelemission. Det innebar att de befintliga ägarna, däribland riskkapitalbolaget Northzone och stiftelsen Industrifonden, gick in med närmare 20 miljoner kronor i bolaget. Widespace värderades till över en halv miljard kronor i transaktionen. 

Läs mer