Sök

Ingen försäljningsboom för svenska minikameran Narrative

NarrativeNarrative ClipFoto

Olle Aronsson

Olle Aronsson

Medgrundare

Linköpingsbaserade Narrative ökade försäljningen av sin minikamera från 8 miljoner kronor till närmare 10 miljoner förra året.

Det innebar visserligen en ökning - men ingen tillväxtrusning. Samtidigt steg förlusten i bolaget från 8 miljoner till 20 miljoner kronor, under det räkenskapsår som avslutades i april 2015.

Det förklaras med att bolaget har investerat mycket i produktutveckling. Uppdatering: I en tidigare version av artikeln stod det "produktutveckling och marknadsföring".

Narrative ska snart lansera nästa generation av sin minikamera, som användaren fäster på kroppen så att den kan ta automatiska bilder till en sorts bilddagbok. Ledningen skriver i bolagets färska bokslut att försäljningen av den första generationens Narrative-kamera har minskat i väntan på version nummer två.

Narrative har tidigare tagit in över 100 miljoner kronor i finansiering från bland andra svenska Creandum, amerikanska Khosla Ventures och företagslån från Almi.

Dagens industri var först med att rapportera om nyheten.

Läs mer