Sök

Breakit gör stjärnvärvning – rekryterar Carin Roeraade: "Drömuppdrag"

BreakitKarriärBreakit

Carin Roeraade. Foto: Press

Breakit

Breakit

Efter succén med Breakit Impact Challenge värvas nu Carin Roeraade för att ta satsningen vidare.

I våras drog vi på Breakit igång klimatutmaningen Breakit Impact Challenge, som gick ut på att hjälpa bolag att bli klimatsmarta på bara 30 dagar. Hela 431 bolag anmälde sig – däribland tungviktare som Klarna, Kry och Apotea – och av dessa klarade 227 bolag hela den tuffa utmaningen (grymt bra jobbat!).

Nu har vi bestämt oss för att ta satsningen vidare och kan idag berätta att vi värvat Carin Roeraade för att vidareutveckla konceptet.

Hon kommer dels att jobba med att ta fram fler omgångar av Breakit Impact Challenge och dels med att hitta affärsmöjligheter som kombinerar nytta för Breakit med att göra gott för världen.

”Att jobba för Breakit känns superkul och att samtidigt få arbeta med klimatfrågan gör det till ett drömuppdrag”, säger Carin Roeraade.

Hon kommer närmast från rollen som Head of Concept & Strategy på contentbolaget Make Your Mark, men är i grunden journalist och har en bakgrund som redaktör på bland annat Damernas Värld, Veckorevyn och Amelia. Hon har även varit kommersiell redaktör på Aller Media samt varit producent och redaktör inom tv-branschen på bland annat Art89, Mastiff och Acne.

“Att använda sin plattform till att göra skillnad har blivit allt viktigare för oss på Breakit. Och vi kunde inte få en bättre person att driva de här frågorna. Carin brinner för att göra världen bättre samtidigt som hon kan både journalistik och affär – en perfekt match”, säger Camilla Björkman, affärsutvecklingschef på Breakit.

Carin Roeraade börjar på Breakit den 26 augusti. I höst drar en ny omgång av Breakit Impact Challenge igång.

Läs mer