Sök

Aftonbladet gör tv-serie med succétvillingarna från Youtube

YoutubeSkilltwinsAftonbladet

Jakob och Josef El-Zein. PRESSBILD.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Aftonbladet TV följer upp sin ungdomssatsning med en programserie om Youtubeprofilerna Skilltwins.

De svenska tvillingarna, Jakob och Josef Ek-Zein, har blivit världskända för sin Youtubekanal där de utför olika fotbolls- och freestyletricks. I skrivande stund har de 1,2 miljoner följare och över 120 miljoner visningar på Youtube.

“De här otroligt härliga killarna har på kort tid blivit världsstjärnor tack vare sin extrema bolltalang. Det är roligt att ge våra tittare en möjlighet att lära känna dem, både privat och i deras speciella arbete,” säger Henry Chu, exekutiv producent för Aftonbladet TV.

Enligt en källa till Breakit finns det planer på att dra igång ett eget Youtube-nätverk inom Schibsted.

Är det här början till att bygga ett nätverk på er egen plattform?

“Nej, serien om Skilltwins är inte ett försök att värva profiler till ett eget Youtubenätverk. Serien produceras under vår ungdomssatsning Aftonbladet Boom som startade i december 2014. Vi är alltid ute efter att samarbeta med intressanta och spännande personer,” säger Henry Chu och fortsätter: 

“Den yngre målgruppen är självklart viktig för oss precis som för många andra. Skilltwins är en satsning i det spåret och det kommer dyka upp fler programserier under 2016.” 

Men finns det några planer alls på ett eget nätverk? 

"Vi kommenterar inte rykten om diskussioner kring eventuella affärer," säger Henry Chu. 

Serien kommer att spegla de 19-åriga bröderas liv i sex 10-15 minuter långa avsnitt. De har bland annat mött – och dribblat bort – flera internationella fotbollstjärnor som den den tyske världsmästaren Mesut Özi.

“Vi hoppas att tv-programmen kommer att visa att det inte finns några genvägar för den som vill nå framgång, utan att det är hårt arbete som krävs. Vi vill inspirera våra fans till att våga satsa på att lyckas och gärna bli bra förebilder för andra,” säger Jakob El-Zein.

“Och så vill vi visa att vi, mitt i vår framgång, är ödmjuka killar med fötterna på jorden,” säger Josef El-Zein.

Läs mer