Sök

Gold Town Games fotbollsspel har fått bra initialt mottagande

Gold Town GamesGaming

Pär Hultgren, vd Gold Town Games. Foto: Press.

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

"Vi är jätteglada."

Spelutvecklingsbolaget Gold Town Games meddelar att ungefär 8 000 användare skapat sitt eget fotbollslag i World Football Manager. Det har spelats mer än 60 000 matcher efter att spelet lanserats i Sverige den 31 maj.

"Vi är jätteglada över det fina mottagandet som WFM har fått. Siffrorna från den första dryga veckan motsvarar våra högt ställda förväntningar, inte minst när vi ser till betyg, retention och CPI", säger vd Pär Hultgren i ett pressmeddelande.

Bolaget uppger att spelet fått 4,5 respektive 4,4 av 5 möjliga på Appstore och Google Play. Retention dag ett är i linje med målsättningen på 40 procent. Kostnaden per installation har pendlat mellan 1-2 dollar, skriver Gold Town Games.

Bolaget har tidigare utvecklat ett liknande managerspel för ishockey och bland investerarna finns bland annat profiler som Skellefteå AIK:s Jimmie Ericsson, Starbreeze-grundaren Lars Hagelin och hockeyproffsen David Rundblad och Jonathan Ericsson.

Läs mer