Sök

Goava ska vässa säljet – tar in 6 miljoner kronor

Goava

Goavas team. Foto: Press

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

”Vi vill revolutionera hur säljorganisationer arbetar".

Goava är en startup som vill hjälpa säljorganisationer att bli mer effektiva och att ta smartare beslut. De har därför utvecklat en SaaS-lösning som använder sig av AI och big data. Verktyget bevakar bland annat nyhetssajter, sociala medier och webbplatser för att förse företag med insikter och affärsmöjligheter. Tjänsten samlar data och information om företag och rekommenderar säljare vilka de borde prata med.

Nu har bolaget tagit in 6 miljoner kronor. Bland investerarna hittar vi Ben Holmes, tidigare partner på Index Ventures, som investerat i bolag som Izettle och King. Johan Blomquist, tidigare partner på Altor, deltar också i rundan.

Pengarna ska hjälpa Goava att expandera i Norden, lansera en app och stärka säljteamet.

Jonas Ehne är vd och grundare på Goava.

”Vi vill revolutionera hur säljorganisationer arbetar, med datadrivna beslut och insikter i ryggen behöver säljare inte slösa tid på dåliga leads. Högre effektivitet och bättre hit rate är belöningen för säljare som prioriterar relevans”, säger Jonas Ehne.

Goava har tagit in totalt 21 miljoner kronor.

Software as a service (SaaS), prenumerationstjänster i molnet, är ett område som verkligen tagit fart. Breakit lanserade nyss ett spännande SaaS-event som du kan läsa mer om här. 

Läs mer