Sök

Så går det för Catena Media

Catena MediaAffiliate

Per Hellberg, vd på Catena media. Foto: Linus Moralse

Direkt / Breakit

Direkt / Breakit

Skjuter upp mål ett år.

Affiliate-bolaget Catena Media redovisar ett justerat ebitda-resultat på 11,2 miljoner euro för det första kvartalet 2019 (12,4).

Väntat enligt fyra analytiker i Bloombergs sammanställning var ett justerat ebitda-resultat på 10,8 miljoner euro.

Även det rapporterade ebitda-resultatet låg på 11,2 miljoner euro (10,4).

Catena Media skjuter fram målet att nå 100 miljoner euro i ebitda-resultat till 2021 från tidigare 2020.

Målet har uppdaterats med anledning av förseningar i utrullningen i USA, osäkerhet kring tidpunkter för lansering i ytterligare amerikanska stater, samt att organisk tillväxt kommer att prioriteras till förmån för förvärv, heter det i rapporten.

Intäkterna uppgick till 26,1 miljoner euro (23,9), motsvarande en ökning om 9 procent. Analytiker hade räknat med intäkter på 26,3 miljoner euro, enligt Bloombergs sammanställning.

Rörelseresultatet var 7,8 miljoner euro (8,6) samtidigt som resultatet före skatt minskade till 2,0 miljoner (5,1).

Nettoresultatet hänförligt till moderbolagets aktieägare var 1,9 miljoner euro (4,7).

Läs mer