Sök

Mängder av bolag har anmält sig till Breakit Impact Challenge

NorthzoneCreandumHållbarhet

Northzone, Norrsken, Kivra, Backing Minds och Gigital är några av de bolag som är med i Breakit Impact Challenge. Foto: Pressbilder samt Breakit.

Erik Wisterberg

Erik Wisterberg

Reporter

Breakits utmaning är redan en succé.

Klimatet är en av vår tids största utmaningar och allt fler i näringslivet vill dra sitt strå till stacken. Däremot vet inte alla hur de ska göra. Många har dessutom svårt att få tiden att räcka till.

Därför har vi dragit igång Breakit Impact Challenge. Det är en digital bootcamp som går ut på att göra det nya näringslivet klimatsmart – och på sikt klimatneutralt.

Lanseringen skedde klockan 10 i torsdags. Nu har 425 bolag redan anmält sig och därmed accepterat utmaningen! 

"Responsen har hittills överväldigande. Det visar att många bryr sig och vill göra skillnad. Ju fler bolag som går med i Impact Challenge, desto större effekt kan detta få", säger Camilla Björkman, affärsutvecklingschef på Breakit. 

I startfältet hittar vi tunga riskkapitalbolag som Northzone, Backing Minds, Creandum, Almi Invest, Luminar Ventures och Wellstreet.

Vi hittar också mängder av heta startups bland deltagarna, där bolag som Dreams, Voi, Enkla, Qasa, Kivra, Kry, Helio, Neo4j och Airmee har valt att anmäla sig.

Bland deltagarna finns också säljbolag, digitala byråer, konsultbolag, nyhetssajter och en herrans massa andra coola företag som vill vara med och göra världen lite bättre.

Självklart ska vi på Breakit genomgå samma reningsbad.

Vi byter också tillfälligt färg på Breakit för att uppmärksamma vår klimatsatsning.

Här kan du spana in hela listan på de bolag som har anmält sig – och här kan du anmäla ditt företag
 

Läs mer