Sök

Lyko fortsätter öka – e-handeln lyfter skönhetshandlaren

Lykoe-handel

Rickard Lyko, grundare av Lyko. Foto: Sara Lindmark

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Men butiksförsäljningen minskar.

Lyko fortsätter öka och landar på en omsättningen på 254 miljoner första kvartalet. En ökning med drygt 25 procent i jämförelse med samma period förra året.

Rörelseresultatet ökade dessutom från 0,8 miljoner till 2,2 miljoner under samma period.

"Den långsiktiga trenden att kunderna handlar allt mer på nätet är fortfarande mycket tydlig och en viktig förklaring till vår tillväxt," skriver vd Rickard Lyko i delårsrapporten.

I rapporten skriver han också att försäljningen i det fysiska butiksnätet visserligen minskar men att de trots det kommer att fortsätta satsa på det. Anledningen är att butiksnätet ger Lyko tillgång till attraktiva produktsortiment, skriver Rickard Lyko.

 

 

Läs mer