Sök

Klädjätten H&M testar socialt verktyg från Skåne-baserad startup

H&MPinmeto

H&M:s vd Karl-Johan Persson. FOTO: Jessica Gow/TT

Olle Aronsson

Olle Aronsson

Medgrundare

Ett av Sveriges största företag provat Pinmetos teknik.

Det skriver nyhetsbyrån Rapidus.

Vi har tidigare skrivit om Pinmeto i samband med att bolaget tog in riskkapital från Axel Johnson-sfärens riskkapitalbolag D-Ax.

Pinmeto har skapat ett verktyg som hjälper andra företag hantera sitt fotavtryck i sociala medier och på så vis lyckas med bättre kund- och varumärkesvård.

“Vi fokuserar på internationella kunder med etableringar i Sverige. Vi vet av erfarenhet att vi får bra draghjälp inifrån organisationerna som kan leda till internationell försäljning”, säger Pinmetos medgrundare Melkersson till Rapidus.

Uppdatering: I en tidigare version av artikeln stod det att H&M var kund hos Pinmeto. Korrekt är att klädbolaget testar Pinmetos teknik.

Läs mer