Klädjätten H&M testar socialt verktyg från Skåne-baserad startup

Breakit - Klädjätten H&M testar socialt verktyg från Skåne-baserad startup
H&M:s vd Karl-Johan Persson. FOTO: Jessica Gow/TT
Olle Aronsson
Olle Aronsson
Medgrundare och ansvarig utgivare

Ett av Sveriges största företag provat Pinmetos teknik.

Olle Aronsson
Olle Aronsson
Medgrundare och ansvarig utgivare

Det skriver nyhetsbyrån Rapidus.

Vi har tidigare skrivit om Pinmeto i samband med att bolaget tog in riskkapital från Axel Johnson-sfärens riskkapitalbolag D-Ax.

Pinmeto har skapat ett verktyg som hjälper andra företag hantera sitt fotavtryck i sociala medier och på så vis lyckas med bättre kund- och varumärkesvård.

“Vi fokuserar på internationella kunder med etableringar i Sverige. Vi vet av erfarenhet att vi får bra draghjälp inifrån organisationerna som kan leda till internationell försäljning”, säger Pinmetos medgrundare Melkersson till Rapidus.

Uppdatering: I en tidigare version av artikeln stod det att H&M var kund hos Pinmeto. Korrekt är att klädbolaget testar Pinmetos teknik.

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel