Sök

De ska hjälpa svenska bolag få koll på Snapchat-användarna

Wicked Societysnapchat

Jonathan Liedman och Robin Årman på Wicked Society. FOTO: Pressbild

Stefan Lundell

Stefan Lundell

Medgrundare och reporter

Wicked Society med Jonathan Liedman och Robin Årman i spetsen introducerar ett nytt analysverktyg på den svenska marknaden.

Snapchat har på bara något år blivit en av de viktigaste sociala plattformarna för unga svenskar. I förra veckan visade en ny rapport från Internetstiftelsen att 81 procent av svenskar mellan 12 och 15 år använder appen. För de mellan 16 och 25 år är den siffran 64 procent.

Det ökande användandet av Snapchat bland unga har väckt annonsörernas intresse. Än så länge är det dock svårt att få tag på tillförlitlig användardata.

Detta vill svenska byrån Wicked Society råda bot på. Bolaget inleder nu ett strategiskt samarbete med sanska Snaplytics som innebär att de får tillgång till en mjukvara som gör det möjligt att mäta och analysera Snapchat-data.

"Med vår mjukvara sparas all din statistik och ditt material och du kan enkelt se vad som skapar interaktion, tillväxt och hur ditt konto presterar. Allt för att du ska kunna optimera ditt material och bygga en stark närvaro och lojal följarbas”, säger Robin Årman från Wicked Society.

Hans kollega Jonathan Liedman utvecklar:

”Vi hjälper varumärken att använda Snapchat för att uppnå mål och för att uppvisa resultat. För att använda Snapchat till sin fulla potential krävs helt enkelt ett statistik- och analyseringsverktyg”.

Läs mer