Sök

Fotbollsproffs ska hjälpa United Influencers att nå fler sportprofiler

United Influencers

Foto: Pressbild, Björn Larsson Rosvall/TT och Robin Haldert/TT.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Det sociala nätverket United Influencers vill locka till sig Sveriges största sportprofiler. Till sin hjälp tar de ex-fotbollsproffset Martin Åslund.

Vi har tidigare berättat om United Influencers som är ett av alla nätverk som tagit upp kampen om alla kändisar i sociala medier. Genom att synas på profilernas Instagram, bloggar och Youtubekanaler kan varumärken nå stora målgrupper.

Nu tar United Influencers ett bredare tag om sportsegmentet och rekryterar Martin Åslund som kommersiell agent.

Han kommer senast från TV4 som expertkommentator, men har tidigare spelat fotboll i AIK och har en proffskarriär i Danmark och Italien, i ryggen.

“Martins bakgrund som elitfotbollsspelare, programledare och affärsman blir mycket värdefull. Han blir ansvarig för vårt sportsegment med influencers som Martin Lidberg, Magnus Norman och fler spännande profiler på väg in,” säger Linda Palmgren, vd för United Influencers.

Bolaget är en sammanslagning av det Malmöbaserade Mikz, mest känt som "Zlatan-appen", och det norska bloggnätverket United Bloggers. För en månad sedan presenterades Isabella Löwengrip, aka Blondinbella som en ledande profil inom nätverket.

Enligt Martin Åslund känns det “självklart att anta utmaningen.”

“Jag brinner för sport, älskar att tävla och ser mycket fram emot att bidra som kommersiell agent med fokus på att förstärka sport som kategori, men också att finna smarta och strategiska lösningar för varumärken som vill associeras med våra influencers.”

Läs mer