Karma växlar upp med nya chefer inför internationell expansion

Karma mat Impact
Karma växlar upp med nya chefer inför internationell expansion

Diana Selguson och Daff Kjellström.

Towe Boström

Reporter

Matsvinnsappen Karma vässar teamet.

Den svenska matsvinnsappen Karma vill hjälpa oss att rädda mat från att slängas.

Karmas modell har charmat riktigt tunga investerare som Niklas Adalberths Norrsken och Cristina Stenbecks Kinnevik. I somras fylldes kassan på med 110 miljoner kronor för fortsatt expansion och utveckling.

I samband med att Karma ger sig ut i världen har organisationen växt och en rad nya nyckelroller tillsatts. Nu har Diana Selguson utsetts till marknadschef och Daff Kjellström till PR-chef.

Rekryteringarna kommer i en tid där Karma står i startgroparna för att bygga upp lokala team i länderna de expanderar till.

Diana Selguson har en bakgrund som marknadschef för den svenska p-appen Natural Cycles.

”Det känns spännande och roligt att joina Karma i scaling-skedet. Jag är otroligt imponerad över hur långt Karma har kommit på så kort tid”, säger Diana Selguson.

Elsa Bernadotte är medgrundare av Karma.

”Dianas egenskaper att få saker att hända, skapa struktur och samtidigt skapa ett team där alla blir sedda gör henne till en perfekt chef. Tjänsten utgår från Stockholm men ansvarar för alla marknader som Karma finns på idag och expanderar till”, säger Elsa Bernadotte

Daff Kjellström har i sin tur erfarenhet av att ha arbetat med flera stora varumärken.

”Han kommer att utgå från London och ansvara för vår globala PR-satsning. Vi är otroligt stolta över dessa rekryteringar och ser fram emot att jobba med dessa nyckelpersoner i vår kamp för att minska matsvinnet”, säger Elsa Bernadotte.

Läs fler artiklar
LÄS MER