Ölbryggeriet Brewdog lanserar rekordkampanj på Fundedbyme

Breakit - Ölbryggeriet Brewdog lanserar rekordkampanj på Fundedbyme
Brewdog på Södermalm. Foto: Press.
Breakit
Breakit

Det skottska bryggeriet sparar inte på krutet. Tillsammans med svenska Fundedbyme lanseras en kampanj på 14 miljoner kronor – den största i plattformens historia.

Breakit
Breakit

Brewdog har använt crowdfunding som en kärnstrategi i sin tillväxt. Nu kommer fler privatpersoner få möjlighet att investera i bryggeriet, via Fundedbyme.

Daniel Daboczy, vd för Fundedbyme, kallar kampanjen för “en match made in heaven.”

“Inte bara älskar vi craft beer, vi delar också uppfattningen att crowdfunding är framtiden. Brewdog bevisar att crowdfunding är så mycket mer än bara finansiering – det är ett sätt att bjuda in människor att spela en avgörande roll i om ditt företag ska lyckas,” säger han.

Bolaget driver utöver bryggeriverksamheten också egna barer. 

“Med den här rundan vill vi öka vår närvaro i Norden.  Det här är vår största crowdfundingrunda någonsin,” säger James Watt, medgrundare av Brewdog.

Läs fler artiklar
Läs nästa artikel