Sök

Tidal tar upp kampen med Netflix – släpper tv-serier exklusivt

Tidal

Foto: Paul A. Hebert/Invision/AP, File

Jon Mauno Pettersson

Jon Mauno Pettersson

Chefredaktör

Sean "Jay Z" Carter breddar sin musiktjänst ytterligare.

Förra veckan kunde vi här på Breakit avslöja att Jay Z för tillfället försöker att sälja sin musiktjänst Tidal. Stora förluster och sämre utveckling än förväntat uppges vara två av orsakerna.

Trots det verkar han knappast ha gett upp hoppet om att skapa en attraktiv produkt. Nu ser nästa drag ut att bli exklusiva tv-serier på plattformen, på samma sätt som exempelvis mediespelaren Netflix arbetar.

Enligt sajten Variety har Tidal nu beställt in den andra säsongen av tv-serien ”Money & Violence”, som tidigare sändes på Youtube, samt komediserien ”No Small Talk”.

Tim Riley, ansvarig för artist- och skivbolagsrelationer på Tidal, menar att strategin är ett naturligt steg för bolaget, som tidigare bland annat har erbjudit exklusiva musiksläpp, musikvideos och live-streamade konserter.

”Om någon betalar för Tidal så vill vi ge dem den bästa upplevelsen som är möjligt”, säger han till Variety.

Läs mer