Sök

Bubbleroom gasar – så mycket lyfte försäljningen under 2018

Bubbleroom

Ville Kangasmuukko, vd för Bubbleroom. Foto: Press.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Festmodesajten Bubbleroom ökar omsättningen med nära 50 procent.
"Vi ska fortsätta expandera i Norden och Europa", säger vd:n Ville Kangasmuukko.

Nätmodebutiken Bubbleroom har funnits sedan 2005 och vill bli den självklara platsen för festmode året om.

Runt 2013 började tillväxten att stagnera och 2015 plockades Ville Kangasmuukko över från H&M för att få fart på affärerna. Han har tidigare berättat hur han gjorde för att vända förlustaffären till vinst.

Alla fysiska butiker har bommats igen och fokus är e-handel.

2017 omsatte Bubbleroom 225 miljoner och gjorde en vinst på 9 miljoner. Under förra året växte omsättningen med 47 procent och landade på 330 miljoner. Att växa snabbt har prioriterats vilket märks på resultatet för 2018.

“Vi har under året gjort stora investeringar och stärkt organisationen för att säkra fortsatt stark tillväxt, vilket gör att vi kommer vara fortsatt lönsamma med 1-2 miljoner alternativt ett noll-resultat. Det är vi nöjda med”, säger Ville Kangasmuukko, i en kommentar.

Bubbleroom har under året lanserat en ny sajt och gjort en lagerflytt. Från och med januari i år kan kunderna vänta sig en leveranstid på 1-3 dagar, istället för tidigare 2-5 dagar.

"Vi rustar för att ännu bättre kunna ta tillvara på potentialen i marknaden, och vi har nått en bra bit på vägen. Framgent ser vi potential att fortsätta expandera i Norden och Europa, samtidigt som vi fortsätter bygga på den ledande positionen inom festmode för kvinnor på vår hemmamarknad", säger Ville Kangasmuukko. 

Förra året var Ville Kangasmuukko med som talare på Breakits event Beauty & Fashion tech där han pratade om bolagets förändringsarbete och vägen till succé. Spana in årets program där liknande mode- och skönhetsföretag delar med sig av sina lärdomar kring byggandet av bolag i den nischen. Läs mer och boka biljett här!

Läs mer