Sök

Festsajten Nattpasset ökar takten med nytt riskkapital på kontot

Aggregate mediaNattpassetUteliv

Skärmdump, Youtube, Thomas Van Loo

Jon Mauno Pettersson

Jon Mauno Pettersson

Chefredaktör

Aggregate Media investerar 2,45 miljoner kronor i nattklubbs-appen.

Den svenska sajten Nattpasset inledde för drygt en vecka sedan en finansieringskampanj via crowdfundingplattformen FundedByMe. Nu står det klart att klubbsajten får in en investering på 2,45 miljoner kronor i riskkapital från Aggregate Media.

Enligt sajtens crowdfundingkampanj kommer Aggregats Media erbjudas annonsplatser motsvarande 2,45 miljoner kronor i utbyte mot ägarandelar i bolaget.

”Den här kampanjen markerar ett tydligt nästa steg i NattPassets utveckling. Vi har under de senaste 1,5 åren vuxit stadigt i Sverige, men tar nu in ytterligare kapital för att accelerera den tillväxten samt ta NattPasset utomlands”, säger Thomas Van Loo, VD och grundare av NattPasset.

Nattpassets sajt och app går ut på att bland annat låta användarna förköpa entre- och eventbiljetter till nattklubbar. Användarna slipper därefter stå i kö på klubben, samtidigt som klubbarrangörerna får möjlighet att nå ut till och analysera sina besökare på nya sätt.

”NattPassets styrka är dess skalbarhet. Genom att skapa en kombinerad marknadsföringskanal och marknadsplats för bl.a. entrébiljetter som är lätt att ansluta sig till och att använda finns goda förutsättningar för att växa sig riktigt stora”, säger Patrik Rosén, vd på Aggregate Media i en kommentar.

Aggregate Media har sedan tidigare investerat i bolag som Mathem, Mr Green, Travelpartner och Bygghemma. Bolaget är specialiserat på att byta medieutrymme mot aktier.

Läs mer