Sök

Youtubenätverket United Screens nya kassako: reklam på lokalnivå

United ScreensCloserLokalreklam

United Screens vd Stina Honkamaa-Bergfors. PRESSFOTO.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Hittills har United Screens reklamlösningar varit nationella, nordiska eller globala. Nu
lanseras lokala kampanjer med start i Västsverige.

Företag i Västsverige och Malmö kommer att vara först ut att synas i lokala Youtubeprofilers kanaler. På torsdagen offentliggjorde United Screens sitt samarbete med säljbolaget Closer som har sin bas i Göteborg. 

Flera “Youtubers” i United Screens nätverk är baserade i den här regionen, exempelvis skönhetskanalen Wilmas Beauty, humoristen Lucas Simonsson och livestreamingprofilen Emma “Swebliss” Börlin.

Så här säger Fredrik Skånstorp, vd och grundare för Closer, i en kommentar:

“Tv­-tittandet minskar kraftigt i Sverige, och därför blir det allt svårare att få effekt med en reklamkampanj i rörlig bild, särskilt om man har en målgrupp under 40. Därför är dennasatsning viktig och ger företagen i Västsverige en ny möjlighet att nå ut med sina reklamfilmer till den yngre halvan av publiken.”

Läs mer