Sök

Boozt om Black Friday-försäljningen: "Bådar gott för bolagets fortsatta tillväxt"

Boozt

Hermann Haraldsson Boozt vd Foto: Jonas Borg

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Boozt försäljning på Black Friday var i linje med bolagets högt ställda förväntningar, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

"Med ett väl sammansatt varulager inför Black Friday, hade vi ett starkt erbjudande med relevanta varor både till våra existerande kunder liksom till de mer än 35 000 nya kunder som vi välkomnade under Black Friday och "Black Friday early access" på torsdagen", säger Boozts vd Hermann Haraldsson.

Ungefär 70 000 av de ordrar som gjordes under Black Friday packades och skickades under lördagen, och övriga ordrar kommer skickas under måndagen.

"Jag är glad över genomförandet av Black Friday, då vi än en gång visar på organisationens förmåga att anta utmaningen att fortsätta leverera på ständigt ökande förväntningar. Med en Net Promoter Score runt 70 under Black Friday kan jag se att även våra kunder är nöjda, vilket bådar gott för bolagets fortsatta tillväxt", säger Hermann Haraldsson.

Bolaget står fast vid sin prognos för 2018 som lämnades så nyligen som den 21 november.

Läs mer