Sök

Digitala mattrenden fortsätter – Mathem växer med 61 procent

Mathem

Tomas Kull, vd för Mathem. PRESSBILD.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Den digitala matbutiken Mathem ökade sin försäljning med 61 procent under årets tredje kvartal.

Att handla sin mat via nätet blir alltmer populärt. Branschstatistik från Svensk Digital Handel visar att de digitala matbutikerna ökade försäljningen med 35 procent under det tredje kvartalet, jämfört med samma period förra året.

Mathem växer med 61 procent, alltså betydligt snabbare än snittet. Sett till perioden januari-september, har bolaget vuxit med 72 procent jämfört med fjolåret.

”Försäljningen har varit fortsatt stark och under sommaren hade vi till exempel en fantastisk utveckling på våra leveranser med båt i Stockholms skärgård. Att handla sin mat på nätet är snart en del av vardagen för alltfler, säger Tomas Kull, vd på Mathem, i ett pressmeddelande.

Läs mer