Sportamore fortsätter växa – biffar upp med ny marknadschef

Sportamore
Sportamore fortsätter växa – biffar upp med ny marknadschef

Foto: Istockphotos.

Finwire / Breakit

E-handelsbolaget Sportamores omsättning landade på 208 miljoner för tredje kvartalet. En ökning med 38 procent jämfört med föregående år.

Sportamore redovisar ökande omsättning och en minskad förlust i det tredje kvartalet.

Här följer ett litet sifferrace:

  • Omsättningen uppgick till 207,8 miljoner kronor (151,1), en ökning med 38 procent mot föregående år.
  • Rörelseresultatet blev -0,5 miljoner kronor (-27,1).
  • Det justerade ebitda-resultat blev 2,3 miljoner kronor (-12,4), med en ebitda-marginal på 1,1 procent.
  • Resultatet före skatt var -0,8 miljoner kronor (-22,6).
  • Resultatet efter skatt blev -0,3 miljoner kronor (-20,6).
  • Resultat per aktie hamnade på -0,03 kronor (-1,76).


"Vi fortsätter att återinvestera vinster från skalfördelar och effektivisering i tillväxtfrämjande åtgärder, främst genom att stärka organisationen och öka resursallokeringen till marknadsföring. Samtidigt värnar vi koncernens långsiktiga finansiella mål och helåret 2018 väntas, i linje med dessa, uppvisa positivt resultat", skriver vd Johan Ryding i rapporten.

Sportamore meddelar på onsdagsmorgonen att Johan Järnliden har utsetts till ny marknadschef, med tillträde senast februari 2019. Han kommer närmast från tjänsten som marknadschef på Elgiganten, med tidigare erfarenheter från Phone House och Forex. Han efterträder Joakim Friedman vars roll nu renodlas till vice vd.

Läs fler artiklar
LÄS MER