Sök

Snapchat sparkar personalen bakom egna Discovery-kanalen

snapchatSociala medierFoto

AdamPrzezdziek on Flickr

Olle Aronsson

Olle Aronsson

Medgrundare

Den extremt populära fotoappen Snapchat lägger ner sin egen satsning på videoinnehåll.

Det rapporterar nyhetsbyrån Bloomberg.

Discovery är den funktion i appen där användarna kan kolla på videoklipp från bland annat tunga tv-kanaler som CNN och ESPN, som då delar annonsintäkter med Snapchat.

Snapchat har utöver sina partnerskap med stora videoproducenter dessutom skapat eget innehåll för appen. Nu skrotar bolaget den avdelningen och säger upp personalen som har jobbat med den.

Själva funktionen Discovery finns dock kvar och de externa producenterna ska även framöver leverera till den.

Snapchat, som har över 100 miljoner aktiva användare och värderas till 16 miljarder dollar, säger i ett uttalande till Bloomberg att nedskärningarna beror på "ett förändrat fokus".

Läs mer