Hon ska hjälpa startuphubben SUP46 att nå ut – "Kan addera värde"

SUP46
Hon ska hjälpa startuphubben SUP46 att nå ut – "Kan addera värde"

Georgina Varadi.

Towe Boström

Reporter

Georgina Varadi tar över kommunikationen på SUP46.

Startuphubben SUP46, som huserar i centrala Stockholm, har fått en ny PR- och kommunikationschef.

Det är Georgina Varadi som från och med nu kommer stötta medlemmarna och ratta framtid projekt kopplade till SUP46.

"Det känns väldigt spännande att nu faktiskt bli en del av teamet och bidra med nya perspektiv och erfarenheter", säger Georgina Varadi.  

Hon kommer senast från startupen Tripple som vill para ihop turister och guider. Innan dess arbetade hon på det svenska säljtech-bolaget Universal Avenue.

I den nya rollen hoppas Georgina Varadi kunna del med sig av sin kunskap till startups.

"Jag har upplevt både de roliga och de mer krävande sidorna av att jobba med snabbväxande tech-företag, så jag har en insikt som kan addera värde",  säger Georgina Varadi.

I uppdraget ingår bland annat hantera en rad kommande projekt för startupsektorn, exempelvis arbetar med  FemTech.

Det var i våras som initiativtagarna bakom Femtech, ett event av och för kvinnor, lämnade över stafettpinnen.

Georgina Varadi tar över rollen efter Elin Hammarberg.

Daniel Sonesson är vd på  SUP46.

"SUP46 expanderar sitt erbjudande, sitt varumärke och fortsätter att attrahera talanger, inte bara genom medlems- och alumninätverket, utan också internt", säger Daniel Sonesson.

SUP46 drog igång under 2013 och har sedan tagit en ledande position som startupvärldens nav i Stockholm. Under förra året omsatte bolaget närmare 15 miljoner kronor.

 

Läs fler artiklar
LÄS MER