Samarbetet innebär att Svenska Spel sponsrar Esen esports i samband med det svenska VM-kvalet och uttagningarna av det svenska landslaget i e-sport.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Esen esports har sedan tidigare ett flerårigt avtal med SESF, Svenska E-sportföreningen, om att arrangera, sända och paketera VM-kvalet.
Företaget har nyligen även slutit ett avtal med Telia som innebär att Telia tar på sig rollen som officiell partner till det svenska landslaget.
De svenska VM-kvalen äger rum i augusti och avslutas med en final i Stockholm i inledningen av september. Det vinnande laget kommer att representera Sverige i det 10:e världsmästerskapen. Finalerna spelas på Kaohsiung Arena, som har plats för 15.000 besökare där det kommer vara cirka 48 deltagande nationer i Taiwans näst största stad Kaohsiung från 9 till 12 november, uppger bolaget.
Esen handlades vid 11-tiden på måndagen till cirka 7:30 kronor på Spotlight, en uppgång med cirka 25 procent för dagen.