Viktigt – du borde läsa det här meddelandet noggrant.
Så inleder Paypal det brev som skickades hem till en kvinna i England som avlidit i bröstcancer, tre veckor efter att företaget hade informerats om hennes död, skriver BBC.
Du bryter mot villkor 15.4(c) i ditt avtal med PayPal Credit eftersom att vi har meddelats att du är avliden, går också att läsa i början av brevet som tilltalar kvinnan med namn.
Excuse the language but this is beyond the fucking pale. @AskPayPal @PayPalUK - who were informed of Lindsay’s death 3 weeks ago - have sent HER a letter claiming breach of contract due to her being deceased. What the hell? 🤬 pic.twitter.com/4zelBLGszc
— 𝙷𝚘𝚠𝚊𝚛𝚍 𝙳𝚞𝚛𝚍𝚕𝚎 (@hdurdle) 10 juli 2018
Kvinnans make, som läste brevet, reagerade direkt på den okänsliga formulering som genomsyrade brevet från betaljätten. Han publicerade hela brevet på Twitter och flera nyhetsmedier har snappat upp händelsen sedan den uppmärksammades.
"Om jag ska skapa någon uppståndelse kring detta, så är det för att se till att Paypal – eller någon annan organisation som kan göra denna typ av okänslig sak – förstår vilken skada de kan orsaka den som nyligen förlorat någon", säger han till BBC.
Han berättar samtidigt att han själv kunde hantera situationen, men att han har erfarenhet från andra som förlorat någon nära och att ett brev som detta kan göra skada.
I brevet berättar Paypal också att de kommer att stänga kvinnans konto, upphäva avtalet och kräva återbetalning för hela det utestående beloppet.
PayPal have been in touch, have apologised sincerely and have promised to change whatever they need to internally to ensure this can’t happen again. I just hope more orgs can apply empathy and common sense to avoid hurting the recently bereaved.
— 𝙷𝚘𝚠𝚊𝚛𝚍 𝙳𝚞𝚛𝚍𝚕𝚎 (@hdurdle) 10 juli 2018
Paypal har efter händelsen hört av sig till mannen och bett om ursäkt, enligt en tweet från mannen själv, samtidigt har de lovat att ändra sitt arbetssätt för att säkerställa att någonting liknande inte händer igen.