Sök

Newshubby rekryterar - klarar inte av alla potentiella kunder själva

NewshubbyWestander

Alexandra Bylund,vd på Newshubby

Jonas de Lange

Jonas de Lange

Reporter

Nu anställer Newshubby en försäljningschef för att hantera flodvågen av sajtbesökare.

Vi har tidigare skrivit om bolagets ändrade affärsmodell och sedan ändringen har trafiken till sajten mer än fördubblats. Nu tar den digitala presstjänsten in en försäljningschef för att ta hand om alla potentiella kunder.

“Vi behöver en erfaren och kompetent person som tar ansvar för alla de inkommande kunder som vill använda vår tjänst”, säger Alexandra Bylund, VD och grundare av NewsHubby i ett pressmeddelande.

Bolaget, som erbjuder en slags mallar för företag att skriva pressmeddelanden efter, har tidigare kritiserats av andra i PR-branschen för sin intäktsmodell. Modellen bygger på att kunderna bara betalar om några medier gör nyheter av deras pressmeddelanden.

"Pr-byråer ska inte prissätta sina tjänster på ett sätt som riskerar att underminera journalisters eller politikers integritet. Ett pris för att få en artikel publicerad i en tidning eller en motion lagd i riksdagen bäddar för ett oetiskt agerande", sade Patrik Westander, vd på PR-byrån Westander, till Breakit tidigare i höst.

Alexandra Green Tetschet kommer fylla den nya rollen som försäljningschef och har tidigare haft olika ledarroller på bland annat resebolaget Ving och Malmö Aviation.

“Det är därför otroligt spännande att få vara med på Newshubbys resa och få vara med i processen att sälja en innovativ, smart och smidig tjänst som jag själv skulle haft stor nytta av i tidigare arbeten”, säger Alexandra Tetschet Green.

Läs mer