Flera oväntade bolag, så som musikjätten Spotify, återfinns på listan över sajterna som lägger mest pengar på Googles annonsverktyg Adwords.
"De upplever nog att konkurrensen ökar och har därmed blivit mer offensiva", säger Christian Rudolf på byrån Topdog, som förklarar att det är första gången som Spotify finns med på en Adwords-topplista.
Topplistan är sammanställd av Semrush på beställning av Topdog.
Här är topp 20 från listan
1. Booking.com
2. Banknorwegian.se
3. Hotels.com
4. Momondo.se
5. Reseguiden.se
6. Trivago.se
7. Ellos.se
8. Icabanken.se
9. Telia.se
10. Lendo.se
11. Ticket.se
12. Spotify.com
13. Modernaforsakringar.se
14. Compricer.se
15. Flygresor.se
16. Hbonordic.com
17. Sportamore.se
18. Fritidsresor.se
19. Motesplatsen.se
20. Freedomfinance.se