Sök

&frankly dubblar försäljningen: "Intresset är stort"

&franklyMarknadsundersökningar

&franklys vd Caroline Fjellner.

Caroline Englund

Caroline Englund

Reporter

Deras app ska göra det lättare – och roligare – att göra medarbetarundersökningar.

“Intresset för välmående och engagemang på arbetsplatser är stort och fler ledningsgrupper ser det som viktigt,” säger vd:n Caroline Fjellner till Breakit.

Caroline Fjellner och Peder Nordvaller har båda en bakgrund inom konsultvärlden där de märkte att det knappt fanns några bra sätt att mäta hur anställda trivs på arbetsplatser. De utvecklade därför en app som ska göra det lättare för arbetsgivare att få kontinuerlig feedback från sin personal. 

Snabbt fick de storkunder som SAS och Spotify.

“Traditionella medarbetarundersökningar görs en gång om året och utgår ofta från ledningens perspektiv. Vi jobbar med förändring i små steg och undersökningarna kan göras ofta. De utgår också från de anställdas perspektiv”, säger Caroline Fjellner.

&frankly har gått från två anställda till 26 på två år. Bolaget omsatte 16 miljoner 2017/2018 och har ökat omsättningen med 150 procent jämfört med året innan. De har nu 50.000 användare fördelat på 200 kunder.

Spotify finns inte längre kvar som kund, däremot servar bolaget fortfarande SAS och andra jättar som Vattenfall, Fortum och Svenska spel.

För två år sedan tog &frankly in 3 miljoner i kapital från affärsänglar men grundarna äger fortfarande 80 procent av bolaget. Målet för 2018 är att fortsätta växa, utveckla produkten och att ge sig ut på nya marknader i Europa.

Läs mer