Odd Molly har samma problem som H&M

Odd Molly e-handel
Odd Molly har samma problem som H&M

Jennie Högstedt Björk, vd på Odd Molly.

Caroline Englund

Reporter

E-handeln växer – men tillväxten i de fysiska butikerna står stilla.

Odd Molly har tidigare gått ut med att e-handeln stod för 40 procent av omsättningen under fjolåret, den siffran inkluderar också försäljning på andra e-handelssajter som exempelvis Boozt.com.

Nu berättar bolaget att den egna e-handeln omsatte 108 miljoner kronor vilket betyder en tillväxt på 29 procent jämfört med 2017. Det kan jämföras med tillväxten i de fysiska butikerna som ligger på 1 procent.

Totalt omsatte Odd Molly 432 miljoner i fjol, skriver sajten e-handel.se.

De nya siffrorna visar att Odd Molly har samma problem som modejätten H&M – försäljningen i de fysiska butikerna står och trampar.

Återförsäljningen via fysiska återförsäljare backade dessutom med 7 procent.

De nya siffrorna avslöjas i samband med att Odd Molly ska göra en nyemission.

Läs fler artiklar
LÄS MER