Apple Musics strategi mot Spotify: “Ännu en gratismånad”

Apple Music Spotify
Apple Musics strategi mot Spotify: “Ännu en gratismånad”

Foto: TT.

Finwire / Breakit

Försöker locka tillbaka användare genom simplare design och en extra gratismånad.

Apple Music erbjuder ytterligare en gratismånad till de som testat tjänsten under tre gratismånader men valt att inte bli prenumeranter. Det rapporterar Phone Arena.

Apple meddelar konsumenter i USA, Storbritannien och Hongkong om den extra gratismånaden via bland annat e-post.

I meddelandet framgår det att Apple försöker locka tillbaka användare genom att hänvisa till ny, mer simpel design och att det är enklare än någonsin att hitta ny musik.

Apple Music har 40 miljoner betalade prenumeranter och siktet inställt på att överta förstaplatsen från Spotify, skriver Phone Arena. Spotify uppges ha 70 miljoner betalande prenumeranter och ytterligare 90 miljoner användare som använder den kostnadsfria sidotjänsten med annonser.

Läs fler artiklar
LÄS MER