Sök

Gimi rekryterar ny marknadschef – Lina Areblad ansluter från Uber

UberGimiAppar

Foto: Press

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Hon lämnar Taxiuppstickaren efter tre och ett halvt år.

Den digitala spargrisen Gimi, som fram till nyligen gick under namnet Veckopengen i Sverige, har rekryterat Lina Areblad som ny marknadschef. Gimis sparapp lanserades 2014 av fotbollsproffset Philip Haglund och han beskriver rekryteringen som ett viktigt steg för företagets framtida utveckling.

“Vi är otroligt stolta över att knyta Lina till Gimi. Lina är en stjärna och naturlig ledare med spetskompetens inom tillväxt, varumärkesbyggande åtgärder och skapandet av market leadership. För oss blir hon avgörande i att bygga Gimis varumärke och etablera Gimi på nya marknader", säger Philip Haglund, grundare och vd på Gimi i ett pressmeddelande.

"Att Lina lämnar Uber för Gimi är enligt mig ett tecken på att Gimi blivit en av de hetaste arbetsplatserna bland startups i Stockholm."

Lina Areblad har sedan oktober 2014 varit marketing manager på taxiappen Uber och matbudsgrenen Uber Eats. Nu lämnar hon alltså bolaget för att hjälpa Gimi att etablera sig på nya marknader.

“När jag började på Uber fanns bolaget bara i en handfull städer utanför USA, nu finns bolaget i princip över hela världen. Jag är tacksam över att ha fått arbeta med några av de skarpaste hjärnorna och fått vara med och bygga ett av världens mest kända varumärken. Det har varit en fantastisk resa som jag nu är redo att göra om med Gimi”, säger hon i ett pressmeddelande.

Gimi fick i oktober förra året in närmare 30 miljoner kronor i en investeringsrunda med flera namnkunniga investerare.

Lina Areblad ansluter till företaget 1 maj.

Läs mer