Sök

Efter leveransförseningarna – tekniskt strul i H&M:s onlinebutik

H&M

Karl-Johan Persson, vd för H&M. Foto: TT

Johanna Ekström

Johanna Ekström

Reporter

Hemsidan krånglar för klädjätten. E-handlande kunder uppmanas beställa via telefon.

Nyligen fylldes H&M:s Facebooksida med klagomål från kunder som fått vänta över en vecka på leveranser från onlinebutiken. Något som enligt bolaget berodde på ett byggarbete på distributionslagret i Borås.

Nu har bygget även gjort att klädjätten fått tekniska problem med sin hemsida.

"Arbetet med att säkra snabbare leveranser än tidigare har också påverkat vår hemsida. Vi jobbar hårt för att så snart som möjligt kunna leverera med önskvärd snabbhet", skriver H&M i en kommentar till Breakit.  

På H&M:s Facebooksida skriver en kund att hon haft problem med appen i tre dagar.

I ett svar skriver H&M att de “dessvärre har lite tekniska problem med kundkorgen” som man jobbar på att lösa “så snart som möjligt”.

Samtidigt uppmanar man kunderna att istället ringa och göra sina beställningar via kundtjänsten.

Läs mer