Loudly värvar Edit Brunner från MTG-ägda Splay

Loudly Reklam Marknadsföring
Loudly värvar Edit Brunner från MTG-ägda Splay

Edit Brunner Foto: Press

Tobias Blixt

Reporter

Ska storsatsa på rörligt – plockar in tidigare Splay-chef

Förra året ökade det digitala produktionsbolaget Loudly sina intäkter med över 160 procent. 

Nu laddar de för fler kunder och en satsning på rörligt material och plockar in Edit Brunner som ny Client director på företaget.

”Loudly har gjort en häftig resa det senaste året där vi lyckats attrahera såväl kunder som några av marknadens vassaste digitala kompetenser. Edit har ett naturligt driv, delar vår passion för digital kommunikation och tycker som jag att det både är spännande och tillfredsställande att arbeta och utvecklas efter ständigt föränderliga förutsättningar”, säger Loudlys vd Karin Kraft i ett pressmeddelande.

Edit Brunner kommer från en tjänst som Sverigechef på MTG-ägda youtuber-nätverket Splay, som inte fick följa med i nya MTGx, och ska nu vara en del av Loudlys planerade expansion.

”Efter Splay sökte jag aktivt efter ett bolag med kvinnor representerade på höga positioner, som har ett digitalt mod och ett hållbart sätt att arbeta som gör att man inte stressar ihjäl sig", säger hon i pressmeddelandet.

"Jag är extremt taggad på att kavla upp de digitala ärmarna igen och hjälpa bolaget att utveckla erbjudandet och växa. Redan nästa vecka går vi ut med en ny rekrytering.”

Läs fler artiklar
LÄS MER