Hårvårds- och skönhetsbolaget Lyko, som handlas på First North, hade intäkter från rörelsen på 201 miljoner kronor – det innbär att Försäljningen växte med 25 procent.
Rörelseresultatet uppgick till -0,6 miljoner kronor (3,9).
Lykos ökade tillväxttakt under det första kvartalet 2018 berodde främst på en mycket stark efterfrågan inom segmentet Online. Tillväxten inom Online uppgick till 43,1 procent - att jämföra med en ökning på 18,5 procent motsvarande period föregående år. Segmentet Retail hade en tillväxt på 6,5 procent (7,6).
En marknadsföringskampanj har gjort att kostnaderna har skjutit i höjden – något som har belastat resultatet.
"Trots en ökad andel onlineförsäljning är vårt omnikanalserbjudande strategiskt mycket viktig" skriver vd:n Joanna Hummel i delårsrapporten.
Därför har Lyko bland annat öppnat en butik med salong i Falun.
"Vi ser fram emot en spännande fortsättning på 2018."