Problem för H&M:s e-handel – nu rasar kunderna på Facebook

Breakit - Problem för H&M:s e-handel – nu rasar kunderna på Facebook
Finwire / Breakit
Finwire / Breakit

Klädjätten H&M har problem med leveranser från onlinebutiken, och bolagets Facebook-sida fylls nu med klagomål från kunder som inte fått sina produkter i tid.

Finwire / Breakit
Finwire / Breakit

Det rapporterar Bloomberg News.

Av ett klagomål framgår det att leveransen tagit längre tid än sju dagar med ett önskemål om att H&M ändrar sin leveranspolicy från fem till sju dagar till den faktiska i syfte att öka transparensen.

H&M erkänner att man har problem, och hänvisar till ett byggarbete på sitt distributionscenter i Borås vilket har medfört förseningar i Sverige och Norge. Dessa marknader står för cirka 7 procent av företagets försäljning, uppger en talesperson.

Talespersonen beklagar även eventuella olägenheter för kunder och hoppas att kunderna visar förståelse.

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel