Sök

H&M:s satsning har lett till försenade leveranser

H&Me-handel

Foto: Istockphoto och TT

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

H&M bygger om för att snabba på leveranser – men det har lett till förseningar.

I fredags rapporterade vi att klädjätten H&M:s pågående ombyggnationer av sitt svenska laget har lett till negativa konsekvenser. Det handlar om försenade paket för de kunder som beställt över nätet, rapporterade ehandel.se.

Enligt sajten har kunderna blivit så irriterade att de börjat vända sig till klädjättens Facebook-sida för att uttrycka sitt missnöje. Det ska bland annat röra sig om leveranser som fortfarande inte kommit efter två veckor.

Problemen har även uppmärksammats av den internationella sajten Bloomberg News. 

Sajten uppger vidare att H&M hänvisat till ett byggarbete på sitt distributionscenter i Borås vilket har medfört förseningar i Sverige och Norge. Dessa marknader står för cirka sju procent av företagets försäljning, uppger en talesperson. 

Bloomberg skriver att förseningarna riskerar att försvåra H&M:s målsättning att driva försäljning i en tid när klädjätten skiftar fokus mot mer online-försäljning. 

Ombyggnationens mål är att snabba på leveranserna, men har i nuläget gett motsatt effekt. 

En talesperson för H&M har beklagat eventuella olägenheter för kunder och hoppas att kunderna visar förståelse.

Läs mer