Fintechbolaget Minna Technologies – tidigare Mina Tjänster – har skapat en mjukvara som skannar av användarens fasta kontodragningar och så att det ska bli lättare att få en översikt över alla prenumerationer och återkommande tjänster. I appen kan användaren sedan även byta ut eller säga upp saker som elavtal, tv-abonnemang eller tidningsprenumerationer
Nu inleder ett samarbete med Danske Bank. Det innebär att tjänsten kommer att integreras direkt i Danske Banks app.
"Detta är ett exempel på en innovativ digital lösning som vi tror kan göra en skillnad för våra kunder. Det går hand i hand med vår ambition att ge våra kunder en överblick över sin ekonomi", säger Lars Malmberg, Global Head of Business Development på Danske Bank.
I Danske Banks app kommer tjänsten att heta Abonnementshjælper och ger användaren möjlighet att hantera alla prenumerationer och abonnemang.
Tidigare har Swedbank integrerat tjänsten i sin app samt investerat i Minna Technologies. Företaget uppger att man för samtal med banker i fler länder och planerar att expandera i ett snabbt tempo framöver.
Minna Technologies uppger att tjänsten sparat 151 miljoner kronor åt sina användare som sagt upp eller bytt till billigare abonnemang.