Qiiwi lanserar nya ordspelet Word Memories

Direkt / Breakit
Direkt / Breakit

Satsar på nytt ordspel.

Direkt / Breakit
Direkt / Breakit

Aktietorgsbolaget Qiiwi inleder under innevarande vecka en mjuklansering av sitt nya ordspel Word Memories.

Mjuklanseringen kommer inledningsvis att genomföras på engelskspråkiga marknader och i Sverige för att utvärdera spelets nyckeltal, lokalisering och funktioner, skriver bolaget i ett pressmeddelande. Word Memories kommer under mjuklanseringen inledningsvis att aktiveras i länderna Australien, Kanada och Sverige och vara tillgänglig för IOS- och Androidenheter.

"Word Memories är det första av två nya ordspel som vi planerat att släppa under 2018 och är ett led i vår strategi att öka bolagets intäktsströmmar över flera speltitlar", säger Qiiwis vd Erik Dale Rundberg i en kommentar.

En mjuklansering innebär att speltiteln utvärderas genom att man driver in spelartrafik till speltiteln via marknadsföringskampanjer i de utvalda länderna. Spelartrafiken analyseras och baserat på resultat genomförs eventuella anpassningar och optimeringar för att nå upp till de nyckeltal som krävs för att speltiteln skall beräknas nå ROI och vara redo för en global lansering, skriver Qiiwi.

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel