Skönhet och mode på nätet boomar – missa inte Breakits nya drag

Breakit - Skönhet och mode på nätet boomar – missa inte Breakits nya drag

Bekräftade talare till Beauty & Fashion tech 2018. Foto: Press och Breakit.

Möt Isabella Löwengrip, Rickard Lyko, Victoria Senkpiel, Siri Vikman och många andra den 25 april – boka din plats redan nu.

Statistiken är tydlig. Under 2017 backade försäljningen av kläder och skor i fysiska butiker med cirka 2,5 procent. Samtidigt växer e-handeln rejält. Ta bara fjolårets julhandel på nätet som ökade med 11 procent jämfört med 2016, enligt en undersökning från Postnord.

I en svensk e-handel som ständigt slår nya rekord är mode och skönhet två varugrupper som ligger i täten. Och i kölvattnet av framgångarna dyker nya affärsidéer inom beauty- och fashiontech upp, en startupscen väl påpassad av investerare som ser enorma möjligheter i dessa nischbranscher.

På Breakits event Beauty & Fashion tech den 25 april ägnar vi en heldag åt mode- och skönhetstech. Som deltagare får du höra om framgångsrika case, de hetaste trenderna, få tips från investerarna och mycket mer. På scen står bland andra Isabella Löwengrip (grundare av Löwengrip Care & Color), Rickard Lyko (grundare av Lyko.se), Oscar Olsson (vd för H&M Groups nya varumärke /Nyden) och Victoria Senkpiel (grundare och f.d vd för Glossybox i Sverige).

Konferensen riktar sig till dig som driver eller jobbar på en startup inom mode- och skönhetstech, affärsutvecklare, chefer som jobbar med mode, skönhet och e-handel inom den nischen samt investerare som intresserar sig för nya startups.

Breakits grundare Stefan Lundell och Olle Aronsson är på plats och moderator är Paulina Modlitba Söderlund, konsult inom digital affärsutveckling.

Boka din biljett här! 

Program Beauty & Fashion tech 2018:


Registrering, frukost och nätverkande från kl. 08.30. 

Vad händer inom e-handel i mode- och skönhetstech-branschen? Breakits affärsutvecklingschef, Camilla Björkman och dagens moderator, Paulina Modlitba Söderlund, konsult inom digital affärsutveckling, tar tempen på beauty- och fashiontech-branschen.

Så byggde jag en av Sveriges snabbast växande e-handelsraketer. Rickard Lyko, grundare av skönhetssajten Lyko, berättar om sin dramatiska entreprenörsresa med bolaget som börsnoterades i december förra året.

Hon byggde en skönhetsbutik på nätet i miljonklassen – via sin blogg. Intervju med superbloggaren och entreprenören Isabella Löwengrip som berättar om hur hon byggt upp ett av Nordens snabbast växande skönhetsmärke med hjälp av sociala medier.

Fashiontech as a driver of sustainable innovation – hur ser framtidens hållbara mode ut? Josefine Olsson, strategikonsult på Accenture och jobbar bl.a. med H&M Foundations innovationstävling Global Change Award, presenterar deras nya trendrapport om hur fashiontech kan vara drivande inom hållbart mode.  

Direct to consumer-trenden – så rundar du mellanhänderna. Hur bygger man upp en affär i sociala medier och säljer sin produkt direkt till konsumenten – utan några mellanhänder? Paneldebatt med Cecilia de Champs (grundare och vd för Elly Pistol), Tara Derakshan (medgrundare av Sniph) samt Victoria Senkpiel (grundare och f.d. vd för Glossybox i Sverige).

Lunch och nätverkande.

Att kämpa med att ta in kapital till ditt beauty tech-bolag – misstag och lärdomar. Arbilina Nissan och Nina Akbari, grundare av bokningstjänsten Dashl, berättar om sin kamp för att få in kapital till sitt beauty tech-bolag och delar med sig av sina lärdomar.

Vad letar investerarna efter just nu – och vilka trender ser vi framöver? Paneldebatt med Susanne Najafi, som tidigare drev Eleven och idag är partner på riskkapitalbolaget Backing Minds, Staffan Mörndal, partner på Verdane Capital, och Louise Hagen, ansvarig för Axel Johnsons verksamhet för startup-investeringar, D-Ax, som ger sitt perspektiv som investerare och berättar hur de hittar nya e-handelssuccéer inom mode och skönhet.

Fika och nätverkande.

Fashiontech – är det bara en hype? Hur långt har vi egentligen kommit med tekniken? Är personifiering det som gäller – eller är det bara en hype? Paneldiskussion om trender, forskning och det allra senaste på teknikfronten. Med Siri Vikman (grundare av modestartupen Aéryne), Erik Sundström (programansvarig för fashiontech på Vinnova) samt Gustaf Tunhammar (medgrundare och vd, Virtusize)

Mode, personalisering och innovation – hur kan tech förändra modebranschen? Caroline Carlqvist, senior affärsutvecklingschef på Zalando, om modejättens arbete med ny teknik och innovation. 

Tid: kl 08.30-16.00 den 25 april 2018.

Plats: Venue81, Drottninggatan 81, Stockholm.

Boka din biljett här!

PS: Vill du vara med som partner/sponsor? Kontakta Behroz Bostanian på behroz.bostanian@leeads.com. Har du frågor om programmet eller annat kring eventet? Kontakta Diana Demin på diana@breakit.se.

Läs fler artiklar
LÄS MER