Sök

Mentimeter ska samarbeta med musikfestivalen Way Out West

MentimeterWay Out West Music ConferenceWay Out West

Foto: Björn Larsson Rosvall / TT

Jon Mauno Pettersson

Jon Mauno Pettersson

Chefredaktör

Mentimeter kliver in i strålkastarljuset. Techbolaget inleder ett samarbete med musikfestivalen Way Out West, som går av stapeln i Göteborg i helgen.

Den Stockholmsbaserade startupen Mentimeter har utvecklat en enkättjänst som gör det möjligt för publik- och mötesdeltagare att interagera med varandra.

I samband med branschkonferensen Way Out West Music Conference, samt inför artisternas framträdanden under själva musikfestivalen, kommer publiken att ha möjlighet att svara på olika typer av frågor med hjälp av Mentimeters teknik.

"Vi ska användas på de två största scenerna, Azalea och Flamingo, under alla dagar, när det inte sker spelningar, vilket är otroligt kul. Det kommer alltså att ske olika omröstningar på skärmarna på scener medan man väntar på att en spelning ska börja, för att höja stämningen lite samt för att faktiskt få reda på publikens åsikter i olika ställningstaganden som Way Out West gjort", säger Donna Hanafi, marknads- och tillväxtchef på Mentimeter.

Parterna började diskutera samarbetet i våras - och fattade tycke för varandra.

Ingrid Lundberg på Luger, som arrangerar festivalen, säger att samarbetet handlar om att festivalen vill komma närmare sina besökare.

”För första gånger kan vi i realtid få reda på vad våra besökare tycker och vilka frågor de brinner för. Genom Mentimeter kan vi skapa en närmre relation med våra besökare”, säger hon.

Breakit kommer att vara på plats i samband med musikkonferensen Way Out West Music Conference. Vi ska bland annat moderera programpunkten ”Music Business Intelligence: streaming / where are we today and what to expect tomorrow?”

Läs mer