Spotify flyttade nyligen in i nya kontorslokaler i AMF:s fastighetsprojekt Urban Escape i Stockholm. Kontoren ligger vid gamla “Gallerian” på Regeringsgatan i Stockholm, och lokalerna rapporteras vara 20.000 kvadratmeter stora.
Kontoret beskrivs som hypermodernt och är bland annat utrustade med smarta glas, en teknik som gör att glasväggar kan användas till betydligt mer än att bara vara genomskinliga.
“Vi kan projicera presentationer, budskap och spellistor och på så sätt förstärka vår kultur och våra värderingar direkt på konferensrums glasväggar, det gillar jag”, säger Spotifys globala HR-chef Katarina Berg i en kommentar.
Bakom tekniken ligger det svenska bolaget TopRight Nordic. 2016 omsatte man 1,5 miljoner och gjorde en förlust på 1,3 miljoner. Ordern från Spotify är värd ungefär 450.000 kronor. Under 2017 siktar man på en omsättning på 26 miljoner och året efter på 72 miljoner kronor.
Men bolaget, som nyligen noterades på MTF, ser ett större värde i den nya kunden.
“Som ett av världens modernaste företag, är det så klart en fjäder i hatten att vi får hjälpa Spotify skapa en innovativ och flexibel kontorsmiljö. Det visar att vår produkt ligger helt rätt i tiden”, säger bolagets vd Anders Myrbäck.