Sök

Sveriges nästa supertalang? Hon ska leda Rebtels produktarbete i USA

Rebtel

Shreeti Badhani, nybliven produktchef för Rebtel i USA. Foto: August Bergh.

Jonas de Lange

Jonas de Lange

Reporter

25-åriga Shreeti Badhani får toppjobb på ringstartupen.

Rebtel är ett av få bolag som helt riktat in sig på målgruppen utvandrare. Bolaget började med en app som ska göra det billigare att ringa internationella samtal och har nyligen byggt på med en egen lösning för att skicka pengar mellan länder.

Den nya fintechsatsningen börjar på bolagets största marknad USA och leds av en nyrekryterad chef – som kommer direkt från Handelshögskolan i Stockholm.

Bara 25 år gammal har Shreeti Badhani fått ansvar för alla bolagets produkter på den amerikanska marknaden.

“Det är lite skrämmande och stundtals en överväldigande uppgift, men jag har väldigt bra stöd att falla tillbaka på och skarpa kollegor”, säger hon.

Hon är från Indien från början men bestämde sig för att ta sin master examen i Sverige.

“Jag hade en kompis som läste på Handels men när jag flyttade hit visste jag egentligen inget om Sverige förutom Abba (popgruppen, inte sillproducenten reds. anm.)”, säger Shreeti Badhani.

Hon började jobba deltid på Rebtel, samtidigt som hon pluggade, och fick sedan en heltidstjänst efter att hon tagit sin examen i somras.

”Vår rekryteringsfilosofi är ’hire for attitude, train for skills’. Shreeti Badhani är definitivt en talang, vi är stolta och glada över att ha henne ombord för att jobba med Recharge och mycket mer, säger Magnus Larsson, vd på Rebtel.

Shreeti Badhani tillträdde sin tjänst redan i augusti och efter att ha satt in sig ordentligt i organisationen förbereder hon sig nu för nästa steg.

“Den stora utmaningen nu är att konsumentbeteendet är olika i alla olika migrantgrupper. Vi måste lära oss deras olika behov och hur beslutsprocesser skiljer sig mellan olika grupper. Där är vår interna represenation av invandrare en stor tillgång”, säger hon.

Rebtel räknar med att omsätta ungefär 800 miljoner kronor i år.

Läs mer