Sök

Poddstjärnan Kristoffer Triumf bryter med Perfect Day - stannar hos Acast

Acast

Foto: Henrik Montgomery/TT.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Mannen bakom succépodden Värvet har avbrutit samarbetet med Hannah Widells och Amanda Schulmans mediebolag Perfect Day.

Sedan starten i mars 2012 har Kristoffer Triumf låtit 183 svenska kändisar prata till punkt i Värvet. Intervjupodcasten är i dag Nordens största och finns även som internationell version i form av Värvet International.

I januari offentliggjorde Perfect Day Media sitt samarbete med Kristoffer Triumf. Målet var att bygga flera typer av produkter kring honom och hans varumärke på olika sorters plattformar. Men nu har han brutit samarbetet, skriver han i ett mejl till Breakit.

Perfect Day bekräftar att parterna bestämde sig för att gå skilda vägar i fredags. Enligt vd:n Hannah Widell kommer de dock fortsätta att samarbeta runt vissa projekt, till exempel ett spel som kommer under hösten. 

“Men eftersom hans podd ligger på Acast som är hans nav så blev det svårt för oss att samarbeta i det stora hela. Kristoffer behöver helt enkelt en annan sorts partner. Vi hoppas dock att vi kommer hitta fina projekt att arbeta tillsammans runt i framtiden”, skriver Hannah Widell i en kommentar.

Kortfattat: Värvet-makaren behöver framför allt hjälp med att kränga annonser, vilket är Acasts specialitet.

Kristoffer Triumf har arbetat med den svenska podcast-startupen Acast sedan plattformen lanserades för lite mer än ett år sedan.

Acast tog tidigare i år in en färsk runda riskkapital från bland andra mediejätten Bonnier.

Läs mer