Sök

Frakt-startupens försäljning rusar – med draghjälp från Klarna

Shipwallet

Jon Mauno Pettersson

Jon Mauno Pettersson

Chefredaktör

Shipwallets nya samarbete med Klarna har börjat bära frukt.

Shipwallet har byggt en webblösning som ska göra det möjligt för den som köper saker på nätet att själv välja hur prylen ska skickas. 

"Vi gör smidigare frakt till en konkurrensfördel för e-handlarna. Hittills har vi lyckats öka konverteringen från besökare till köp med över 5 procent", förklarade Piotr Zaleski i samband med att bolaget nyligen påbörjade tester för integartion i Klarnas betallösning Klarna Checkout. 

Rent konkret innebär samarbetet att en konsument på nätet inte bara kan välja betalalternativ via Klarna utan även har möjlighet att välja bästa möjliga fraktalternativ via Shipwallet.

Nu står det klart att Klarna-integrationerna med större e-handlare börjat ge resultat. Från den stora scenen på techeventet Slush, i samband med finalen av en pitchtävling med motsvarande 5 miljoner kronor i prispotten, avslöjade Piotr Zaleski att bolaget just nu omsätter motsvarande 400.000 kronor varje månad.

En fjärdedel av den siffran kommer som ett resultat av test-integrationen i Klarnas tjänst, förklarar han.

“Vi fokuserar på konsumenterna och löser ett problem för våra kunder”, sa han under sin pitch.

I dagsläget samarbetar Shipwallet med aktörer som exempelvis skoförsäljaren Footway och bokjätten Adlibris.  I fjol saknade Shipwallet omsättning.

Bolaget Cyberangel vann pitchtävlingen.

Läs mer