Nu säger Spotify hejdå till det här året med en reklamkampanj som rullas ut i 14 länder med lokala budskap riktade till användarna som:
“Dear 3,749 people who streamed ‘It's The End Of The World As We Know It’ the day of the Brexit Vote. Hang in There".
Kampanjen har rullats ut i USA, Storbritannien, Danmark och Frankrike och kommer snart även till ytterligare tio länder, däribland Sverige, rapporterar sajten Creativity.
Kampanjen har skapats av Spotify själva på kontoret i New York.
Idén till kampanjen fick Spotify efter förra årets kampanj “Year in music” där användarna fick statistik på vad de lyssnat på under året, som sedan delades flitigt i sociala medier.
"Det har debatterats om ‘big data’ hämmar kreativiteten i marknadsföringen, men vi har ställt det på sin spets istället. Vi ser data som något som inspirerar och som ger insikt i känslor som människor uttrycker”, säger Spotifys marknadschef Seth Farbman till Creativity.
Hur mycket kampanjen har kostat framgår inte.
Fler bilder från kampanjen kan du se här.