Sök

Digitala filmbolaget Mag5 och United Screens i nytt samarbete

United ScreensYoutubeJokeMock

Till vänster Jokemocks Klas Eriksson och Alfred Svensson, till höger Nicolin Lillhage (ovan) och Magnus Wistam (nedan) Foto: Press

Viviana Canoilas

Viviana Canoilas

Reporter

Youtube-kanalen Jokemock är först ut i satsningen.

Youtube-nätverket United Screens som har över 250 miljoner visningar i månaden, inleder ett samarbete med filmbolaget Mag5. 

Jokemock blir den första Youtube-kanalen som ingår i samarbetet. Kanalen har över 60.000 prenumeranter och 3,7 miljoner visningar. I huvudrollerna är Youtubestjärnorna Klas Eriksson och Alfred Svensson.

“Jag och Alfred känner United Screens väl och är glada över att de är en del av Jokemock-satsningen”, säger Klas Eriksson, som även är media creator på Mag5, i ett pressmeddelande.

Magnus Wistam, vd på Mag5, säger att de ser fram emot samarbetet med United Screens.

“Det ger oss möjlighet att fokusera på det kreativa kring idéer, manus och produktion”, säger han i ett pressmeddelande.

United Screens ser fram emot att hitta nya koncept tillsammans med filmproduktionsbolaget. 

"Vi ser fram emot de intressanta koncept som Mag5 kommer att ta ut på Youtube, och möjligheten att ta hjälpa annonsörer att hitta en relevant målgrupp i de satsningar Mag5 gör på Youtube", säger Nicolin Lillhage på United Screens. 

United Screens, som har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors, har över 500 kanaler och personligheter i sitt Youtubenätverk.

Läs mer