Sök

Sting tar in ny marknadsförare: "Hon är en urkraft inom startup!"

På nytt jobb

Maral Kalajian, ny ansvarig för digital marknadsföring och kommunikation. Foto: SUP46

Sofia Honungsmåne

Sofia Honungsmåne

Reporter

Inkubatorn Sting rekryterar Maral Kalajian som ny ansvarig för digital marknadsföring och kommunikation.

Hon kommer att ersätta Sara Mattsson som går till Industrifonden i maj.

Maral Kalajian jobbar idag som ”Digital Marketing Nordic & Global Social Media” på Philips. Hon driver också Startup Grind Stockholm och är även medgrundare av startupbolaget Peppy Pals. Hon har lång erfarenhet av digital marknadsföring, sociala medier och community-byggande.

“När jag fick erbjudandet från Sting kändes det bättre än ett frieri! Jag har varit aktiv i Stockholms startup-community sedan 2013 och det känns fantastiskt att nu få ha min hobby som heltidsjobb på en av de bästa och tidigaste inkubatorerna i Sverige. Det är det bästa tänkbara steget för mig. Jag har mycket att bidra med och kommer också att lära mig mycket av Stings vassa affärscoacher, deras drygt 150 startups och globala investerarnätverk.", säger Maral Kalajian.

Jill Lindström, marknads- och kommunikationschef på Sting, är mycket nöjd med rekryteringen.
“Maral är en naturkraft inom startupvärlden! Hennes bakgrund inom digital marknadsföring, sociala medier och community-byggande kommer att vara en stor tillgång både för Sting och för bolagen vi coachar. Marals passion och erfarenhet som startupmedgrundare, kombinerat med hennes redan naturliga plats på Stockholms startupscen, gör henne även perfekt för att förstärka Stings community.”, säger Jill Lindström.

Läs mer