Sök

Efter oväntade investeringen - nu pushar H&M erbjudanden i Wrapp

KlarnaH&M

H&M:s vd Carl Johan Persson. Foto: JONAS EKSTRÖMER / TT

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Klädjätten gick i somras oväntat in som delägare i Wrapp. Nu har användarna börjat få erbjudanden från H&M i appen.

Det var i somras som H&M och Klarna gick in med totalt 25 miljoner kronor i rabattappen Wrapp. Vad gäller klädbolaget är det potentiellt den sortens tunga samarbetspartner inom handeln som Wrapp behöver för att börja ragga kunder i Sverige.

Och nu börjar som förutspått H&M:s erbjudanden att pushas i appen. I nyhetsbrev från startupen görs bland annat reklam för H&M Homes färgglada inredningsdetaljer. 

Klädjätten H&M, tillika Sveriges största börsbolag, äger sedan investeringen i somras 6,4 procent av Wrapp.

Efter det har Wrapp dessutom fått in storbanken Nordea som ny delägare och samarbetspartner. För någon månad sedan flaggade bolagets vd dessutom för att ytterligare storbanker kan få möjlighet att köpa in sig.

Läs mer