Sök

Malmöbolag ska utmana Google Analytics med e-handelsverktyg

DivvitMalmö

Shopping på nätet, e-handel. En kvinna köper kläder på nätet. Foto: Claudio Bresciani / TT

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Divvit har byggt ett särskilt analysverktyg till e-handel. Nu tar Malmöbolaget in 4 miljoner kronor i riskkapital.

Grundarna bakom Divvit vill hjälpa e-handelsföretag att förstå sina kunder på ett bättre sätt. Nu har bolaget stängt en finansieringsrunda på 4 miljoner kronor från affärsänglar i Köpenhamn och Stockholm, skriver Di Digital.

”Alla jobbar i princip med Google Analytics men vi tycker inte att det är gjort för e-handel. Vi har byggt ett analysverktyg som är fokuserat bara på e-handel och de specifika utmaningarna den har”, säger medgrundaren och vd:n David Linell.

Bland investerarna återfinns bland annat Patrik Mellin, grundare av Mediaprovider.

Läs mer